lørdag 2. april 2011

Andre dyr vi har hatt.

Chira
Dyreglade som vi begge alltid har vært, så har det blitt noen dyr opp igjennom årene. Jeg kan nevne Roars katter: Sara, Sindre og Svein Otto Castor. Og selv hadde jeg mye ansvar for familiens cocker spaniel ved navn Chira som ble 13 år. Jeg hadde også en drøss med hamstere; Lisell, Mr. Kelly, Cherry, Heidi, Lisett, pluss en haug hamsterunger som jeg ikke husker navnet på. (mange år siden, mange hamstere...) Hamsteren Mr. Kelly, ble nesten 6 år (!), et stort avvik til normalalderen på 1-2 år.
Da Roar og jeg flyttet sammen i -99 ble fortsettelsen på vår dyrelidenskap slik:

Katten vår, Miss, som vi ennå har, fikk også 4 unger; der 1 døde, 2 ble avlivet og en fjerde som vi beholdt, men som senere døde av nyresvikt. Vi hadde også en flaske-katt ved navn Kjartan som ble funnet på Hydrostasjonen i Langevåg bare 2-3 dager gammel, dekket med olje og øynene fulle av betennelse. Han hadde fast oppholdssted i lomma mi og var med overalt, også på jobb (måtte jo ha mat hver 3. time). Han fikk nytt navn og nytt hjem da han ble tre måneder, og så vidt jeg vet så lever "Snoop" den dag i dag. Det dukket også opp en kanin hos en venninne i Sykkylven, og den havnet da naturligvis (?) hos oss og fikk navnet Lina. Ingen visste hvor den kom fra eller hvor gammel den var, men Lina ble senere omplassert til søskenbarnet mitt og levde resten av livet sitt der. Vi var også fast sommerferiested for ei skilpadde ved navn Samara.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar