lørdag 2. april 2011

Mystical

Mystical
Mystical er datteren til min gamle shetlandshingst, Rufus. Han ble 32 år før jeg måtte avlive han av helsemessige årsaker, og Mystical er resultatet etter hans siste frie "utfoldelse" sammen med venninna mi sin hoppe, Rosette. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha noen ny shettis, men siden Mystical var så lik sin far da hun ble født så måtte hun jo bare bli min. Og hva var vel mer naturlig enn å kalle henne opp igjen etter Rufus sin mamma, Mystical? (e. info. fra de som hadde hatt han i hans yngre dager) Ingen av foreldrende til Mystical hadde spesielt godt gemytt, men heldigvis ser det ut til at masse miljøtrening har hjulpet på og sørget for at Mystical er en ganske normal shetlandsponni (les: umulig å gjerde inn og egne meninger...). He, he. Hun er nå klar for innkjøring og har allerede båret rytter flere ganger.

Mysti som toåring.

Siden hun er håpløs til å bryte seg ut av gjerder, har hun i perioder stått knyttet fast som ei geit.

Mystical som baby. <3 Ser ut som hun har på en hvit genser.

Litt miljøtrening for Mysti mens jeg tømmekjører mammaen hennes, Rosett.

Grime/leietrening er skumle greier... Hoppa og spratt som ei loppe.

Søte lille ponnisen. <3

Og som shettiser flest: Rund som ei tønne. X-)

...og litt av ei linselus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar